wtorek, 19 marca, 2024

Niniejszy artykuł to doskonała propozycja zarówno dla początkujących, jak i również doświadczonych narciarzy, którzy chcą dowiedzieć się w czym rocker jest zdecydowanie lepszy od cambera i w czym mu ustępuje.

Camber

Camber jak powszechnie wiadomo to tradycyjne profilowanie narty Kraków. Położona na podłożu (bez żadnego dodatkowego obciążenia) styka się jedynie w strefie czubka oraz piętki narty. Cała reszta wygięta jest ku górze na kształt kociego grzbietu. Dopiero po stosownym obciążeniu krawędź dochodzi do podłoża i automatycznie styka się z nim od czubka, aż po same pięty. Jazda na nowoczesnych nartach z pełnym camberem wymaga odpowiedniego doboru długości nart oraz idealnej sztywności.

Dla kogo jest narta z profilem camber?

Narty Kraków z profilem camber to doskonała propozycja dla osób, które jeżdżą po przygotowanych i twardych trasach, gdzie bardzo często pojawia się lód. Narty z profilem camber w takich warunkach zapewniają doskonałe trzymanie i tłumienie nawet najmniejszych drgań. Pamiętać należy również i o tym, że dobór porządnych nart typu allroung oraz allmountain z progiem camber to około -10cm do wzrostu narciarza. Przy nieco większej wadze można wydłużyć narty, a przy lekkiej wadze można je skrócić. Nie powinno sięgać się jednak po narty krótsze niż -15cm.

Camber + tip rocker

W dzisiejszych czasach bardzo dużym zainteresowaniem cieszy się Camber + tip rocker – narty o profilu mieszanym. Modele tego typu charakteryzują się głównie nietypowym przodem narty, który jest wyprofilowany w taki sposób, że narciarz obciążając nartę automatycznie powoduje, że przednia jej część stopniowo odchyla się ku górze. Dzięki takiemu rozwiązaniu jazda jest o wiele pewniejsza, stabilniejsza i co najważniejsze narta lepiej trzyma się na twardym podłożu. Jest to najlepsze rozwiązanie dla osób początkujących, ponieważ narty samodzielnie wybaczają wiele błędów.

Rocker

Rocker to tak naprawdę zwykłe narty carvingowe, które pod wiązaniem wygięte są do góry, dzięki czemu kontakt ze śniegiem następuje zazwyczaj w przedniej i tylnej części nart. Modele z rockerem zostały w taki sposób wyprofilowane, aby przód i tył nart wyginał się ku górze, dzięki czemu strefa kontaktu ze śniegiem znajduje się zawsze w centralnej części nart. Mechanizm ten ma oczywiście za zadanie ułatwić skręcanie. W dzisiejszych czasach przyjęło się zasadę, że im więcej jeździ się poza wydeptanymi trasami, tym dłuższy powinien być rocker. Nie można zapominać również o tym, że dłuższe narty są stabilniejsze i lepiej trzymają się toru, ale są niestety mniej podatne na skręcanie.

Więcej informacji znajdziesz na stronie agasport.com.pl/.

Tags: ,

Related Article

No Related Article