środa, grudzień 1, 2021

Obecnie głównym kanałem kontaktowym między firmami a kontrahentami, pracownikami i klientami jest poczta e-mail. Wysyłanie i odbieranie maili jest bezpłatne, pozwala na gromadzenie wszystkich ważnych informacji, minimalizuje ryzyko nieporozumienia w istotnych kwestiach, daje możliwość gromadzenia historii rozmów. Jednak korzystanie z poczty elektronicznej niesie ze sobą również pewne zagrożenia. Jakie?

NIE dla spamu

Niechciane wiadomości trafiające pod nasz adres nie tylko zaśmiecają skrzynkę, ale również mogą być źródłem niemałych kłopotów. Kliknięcie w przesłany link może sprawić, że nasze dane zostaną udostępnione niepożądanym osobom albo do systemu trafi groźny wirus. Aby uniknąć zagrożeń, przedsiębiorcy przeważnie decydują się zakupić profesjonalne konta pocztowe ze specjalnymi filtrami antyspamowymi. Poczta bez spamu jest znacznie przyjemniejsza w użytkowaniu i, co najważniejsze, wolna od jakichkolwiek zagrożeń.

Phishing

Phishing, czyli wyłudzanie danych, jest popularną metodą na zdobycie ważnych informacji – dostępów do stron, haseł, danych osobowych. Tego typu wiadomości są skonstruowane w taki sposób, aby przypominać te wysyłane przez zaufane organizacje, na przykład bank, PayPal czy operatora komórkowego. W treści wiadomości odbiorca proszony jest często o zalogowanie się pod dany adres, w celu zatwierdzenia pewnych informacji, zapoznanie się  z nowym regulaminem czy rozwiązania jakiegoś problemu. Na fałszywej stronie użytkownik podaje dane logowania, które przechwyca nieuczciwy autor wiadomości. Aby uchronić się przed phishingiem, należy nie reagować na podejrzane wiadomości i podczas logowania do swoich kont sprawdzać, czy witryna jest chroniona certyfikatem SSL.

Tags: ,

Related Article

No Related Article